Störst urval av hälsotester
Ångerrätt & Reklamation för Hemtester
Policies och Konsumentskydd
Ångerrätt & Reklamationer för Hemtestkit
Ångerrätt
Vad är Ångerrätt?
- Ångerrätten ger dig möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, utan att du behöver ange någon anledning.
Hur och När utövas Ångerrätten?
- Du ska meddela FemineaLab om ditt beslut att ångra köpet genom ett tydligt uttalande.
- Ångerrätten gäller endast om produkten är oöppnad och oanvänd, på grund av hälso- och hygienrisker.
- Returen måste ske inom 14 dagar från dagen då ångerrätten meddelades.
Återbetalning vid Ångerrätt
- Du erhåller full återbetalning av köpesumman, inklusive standardfraktkostnaden, inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet om ångerrätt.
Reklamationer
Vad är Reklamation?
- Reklamationsrätten ger dig möjlighet att påtala fel på varan som inte överensstämmer med vad som utlovats vid försäljningen eller brister i varans kvalitet.
Anpassad Reklamationsperiod för Hemtestkit:
- På grund av hemtestkitens natur som färskvaror, gäller en begränsad reklamationsperiod som motsvarar produktens hållbarhetstid, vilket typiskt är kortare än den standardmässiga treårsperioden.
- Kontrollera produktens hållbarhetsdatum vid mottagandet och rapportera eventuella problem så snart som möjligt.
Hur och När görs en Reklamation?
- Om du upptäcker ett fel på produkten, bör en reklamation göras inom produktens hållbarhetsperiod eller inom en rimlig tid efter att felet kunde ha upptäckts.
- Du bör kontakta FemineaLab med en detaljerad beskrivning av felet.
Lösningar vid Godkänd Reklamation
- För godkända reklamationer erbjuder vi lämplig åtgärd såsom ersättningsprodukt, delvis återbetalning eller full återbetalning.
- FemineaLab står för eventuella returfraktkostnader vid godkänd reklamation.
Kontakta kundservice